Anne Babalar ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi
Yazar: Sümeyya TATLI HARMANCI
Nitel yöntemlerden fenomolojik araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada öğretmenlerin, anne ve babaların erken çocukluk döneminde değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Amaçlı örnekleme yönteminin tercih edildiği araştırma 60 okul öncesi öğretmeni, 60 anne ve 60 baba ile yürütülmüştür. Araştırmaya ilişkin veriler öğretmenler ve ebeveynler için ayrı ayrı hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmaya yönelik bulgular çocuklara kazandırılmaya çalışılan değerler, değerler eğitimine yönelik uygulamalar, değerler eğitiminde yaşanan zorluklar ve değerlerin kalıcı olmasına yönelik öneriler olmak üzere dört tema altında sunulmuştur. Her ne kadar anne babalar ve öğretmenler arasında benzerlik ve farklılık gösteren bulgulara rastlansa da araştırma sonucu erken çocukluk döneminde değerler eğitiminin ebeveynler ve öğretmenler arasındaki iş birliği ile güçlenerek etkili olabileceğini ortaya koymuştur.
© 2025 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.