Yazar: Yavuz Ercan GÜL
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin kültürel değerleri öğrencilere aktarırken yaptıkları sınıf ve sınıf dışı uygulamaların incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, yorumlayıcı bir geleneğe sahip, nitel bir yaklaşıma dayalı fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye'nin farklı şehirlerinde öğretmen olarak görev yapan kişiler oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu ve mülakat aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar kendilerine en uygun görüşme formunu veya mülakatı seçerek araştırmaya katılmışlardır. Öğretmen görüşlerine tematik analiz uygulanmıştır. Buna göre 1 ana tema altında 4 temaya ait toplam 29 kod oluşturulmuştur. Okul ve Kültürel Değerler adında bir ana tema oluşturuldu. Bu ana tema altında öğretmen görüşlerine dayalı olarak Kültürel Değerler, Okul ve Sosyalleşme, Eğitim Programı ve Öğretmen Uygulaması temaları oluşturulmuştur. Bu araştırma, Türkiye eğitim sistemindeki sosyalleşme süreçlerine ilişkin mevcut durumu ortaya koymanın yanı sıra, ikincil sosyalleşme süreçlerinin doğasında bulunan öğretmen uygulamalarına da analitik vurgu yapmaktadır. Bu genel bakış çerçevesinde öğretmenlerin okuldaki sosyalleşme süreçlerinin ne kadar farkında oldukları ve bu farkındalığı uygulamalarına nasıl yansıttıkları bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır.
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.