Elazığ İlinde Uygulanan Etkinlik Temelli Değer Öğretimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Yazarlar: Tülin AKGÜL, İ. Bakır ARABACI
Değerler, insan davranışlarına yön veren ölçülerdir. Bu bakımdan, insan davranışlarında özdenetim sağlamaktadır. İnsan davranışlarının dışsal güçler yerine içsel güçlerle kontrol edilmesi günümüz yönetim düşüncesini yansıtmaktadır. Ancak son yıllarda değerler eğitiminde görülen aşınmalar, birçok sosyal sorunun ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu nedenle, tüm dünyada değerler eğitimine olan ilgi artmıştır. Okullarda planlı ve kontrollü etkinliklerle gerçekleştirilen değerler eğitimi gittikçe önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, Elazığ İlindeki okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında uygulanan değerler eğitimi çalışmalarındaki iyi örnekler araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinde kültür analizi, veri toplama aracı olarak ise doküman inceleme ve görüşme tekniği kullanılmıştır. İyi örneklerdeki etkinliklerin genelde geleneksel ve araç değerleri kapsadığı, etkinliklerin değer kazanımında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.