Yazar: Muhammed Sacid TAŞTEPE
Bu çalışmanın amacı, İngiltere'deki Müslüman gençlerin okullarda yaşadığı zorluklarla başa çıkma stratejilerini araştırmaktır. Fakat İngiltere'de yaşayan Müslüman öğrencilere ilişkin fazla genelleme yapmak değildir. Bunun aksine, Müslüman çocukların ayrımcılık ve İslamofobi gibi stresli olaylarla mücadelede kendi yaşadıkları deneyimlerden yola çıkarak izlediği yolları incelemektir. İngiltere'deki Müslüman azınlık topluluklar kendilerine özgün kimliklerin dolayı günlük yaşamlarında birçok zorluklarla karşı karşıya gelmektedir. Din, maneviyat ve bir topluluğa ait olma, Müslüman topluluklar da dâhil olmak üzere azınlık topluluklarda yaşanan günlük zorluklarla başa çıkmada önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış mülakat yöntemini kullanarak 15 ve 16 yaşındaki 14 İngiliz Müslüman öğrenci ile mülakat yapılmış ve üç temel başa çıkma yöntemi belirlenmiştir: Dinî bilinç, topluluk aidiyeti ve kaçınma. Namaz/dua ve manevi bağlılık ile tanımlanan dinî bilinç, psikolojik dayanıklılığı geliştirirken, topluluk aidiyeti ise Müslüman akranlar arasında sosyal destek ve birliği geliştirir. Sürekli var olan ayrımcılığın karşısında kaçınma ise pratik bir cevap olarak hizmet eder. Bu araştırma Müslüman gençliğin deneyimlerini kavramayı artırırken eğitim politikaları ve uygulamalarına da ışık tutar
© 2025 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.