Değerler Eğitimi Dergisi olarak Dergipark sistemine geçmiş bulunmaktayız.
Yeni makale başvurularının https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded adresi üzerinden yapılması gerekmektedir.
Değerler Eğitimi Dergisi

SAYI 49

CİLT  23

Haziran 2025

MAKALE  4

Karakter Eğitiminin Müfredata Entegre Edilmesi: Öğretmenlerin Bakış Açıları ve Deneyimleri, İngiltere Örneği

Yazar: Mukaddes Zikra GÖKÇELİ

Tarihsel genel bakış, ahlaki eğitimle ilgili birçok felsefi teorinin varlığını vurgular. Bununla birlikte, bu teorilerin pratiğe geçirilmesi zorluk yaratabilir. Felsefi temellerine rağmen, karakter eğitimi ahlaki eğitime yönelik en sistemli ve kapsamlı yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. Özellikle, karakter eğitiminin dört boyutlu taksonomisi, ahlaki, entelektüel, performans ve vatandaşlık erdemlerinin geliştirilmesine vurgu yapması nedeniyle çeşitli branşlara karakter eğitimini entegre etmek için değerli bir çerçeve olabilir. Bu çalışma, İngiltere'de farklı branşlarda eğitim veren ortaokul öğretmenlerinin (lise 3. ve 4. sınıf aşamasını kapsayan) karakter egitimi hakkındaki görüşlerini ve deneyimlerini, karakter eğitiminin dört boyutlu taksonomisini teorik bir çerçeve olarak kullanarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri nitel çevrimiçi yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Toplamda, din eğitimi, İngilizce, beden eğitimi, matematik, fen bilimleri, modern yabancı diller ve diğer beşeri bilimler dersleri dâhil olmak üzere çeşitli konu alanlarından ve kartopu yaklaşımıyla devlet okulları, dini okullar ve akademi okulları gibi farklı okul türlerinde görev yapan on sekiz ortaokul öğretmeniyle röportaj yapıldı. Araştırmanın bulguları ahlaki erdemlerin geliştirilmesinde Din Eğitimi gibi beşeri bilimlerin önemli bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Aynı zamanda tarih ve İngilizce gibi çeşitli konu alanlarının vatandaşlık erdemlerini geliştirmede kritik bir rol oynayabileceğini ve bilim, İngiliz dili ve edebiyatı, sanat, drama ve beden eğitimi aracılığıyla entelektüel ve performans erdemlerinin desteklenebileceğini göstermektedir. Sonuç olarak çalışma, karakter eğitiminin belirli bir konu alanıyla sınırlı olmayıp, tüm konuların müfredatının ayrılmaz bir parçası olması ve okulun ders dışı etkinliklerine de genişletilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. 

Anahtar Kelimeler: Eğitim Bilimleri, Karakter Eğitimi, Öğretmen Bakış Açısı ve Deneyimleri, Karakter Eğitimi Öğretiminde Konu Alanlarının Rolü, Karakter Eğitiminin Dört Boyutlu Taksonomisi, Ahlak Eğitimi
Cilt 23, No 49, 91 - 119, Haziran 2025
Son Sayı

© 2025  Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.