Yazarlar: Özden KUŞÇU, Yağmur BOZDAŞ, S. Sunay YILDIRIM DOĞRU
Bu çalışmada Montessori eğitiminin çocuklarda sorumluluk alma, sırasını bekleme, başladığı işi bitirme, becerisine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Konya Selçuk Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, İhsan Doğramacı Uygulama Anaokuluna devam eden 4-6 yaş aralığındaki 30 deney 30 kontrol grubu olmak üzere 60 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada sorumluluk alma, sırasını bekleme ve başladığı işi bitirme olmak üzere üç beceri ile ilgili "Sırasını Bekleme, Sorumluluk Alma ve Başladığı İşi Bitirme Değerlendirme Formu" kullanılmıştır. Araştırma verileri gözlem ve görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda Montessori grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Sonuç olarak Montessori eğitimi alan çocukların geleneksel eğitim alan çocuklara göre "sırasını bekleme, sorumluluk alma ve başladığı işi bitirme" davranışlarını daha sık sergiledikleri görülmüştür. Bu doğrultuda farklı eğitim yaklaşımlarının okul öncesi çocukların eğitimine yeni bir bakış oluşturabileceği söylenebilir. Erken çocukluk eğitiminde davranış kazandırma açısından faklı yaklaşımlara yer verilebilir.
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.