Değerler Eğitimi Dergisi olarak Dergipark sistemine geçmiş bulunmaktayız.
Yeni makale başvurularının https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded adresi üzerinden yapılması gerekmektedir.
Değerler Eğitimi Dergisi

SAYI 48

Jenerik

48. SAYI JENERİK

Dergimizin 48. sayısı jenerik bölümüne erişmek için tıklayınız.

.

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  1

Eşcinsellikleriyle İlgili Değişim Talebiyle Psikolojik Danışmaya Başvuran Yetişkin Bireyler Üzerine Fenomenolojik Bir Çalışma

Yazar: Neslihan AYDIN

Cinsel yönelim, kişinin hangi cinsiyete çekim duyduğunu, cinsel ilgisinin hang cinsiyete yöneldiğini ifade eder. Heteroseksüellik, eşcinsellik (homoseksüell ve biseksüellik olarak üç grupta incelenir. Psikolojik danışma kişilerin sağlı kararlar almalarını sağlayan yardım hizmetlerinden biridir. Danışmanlıkta takip edilen kuramlar modernist ve postmodernist olmak üzere iki grupta incelenir. Modernist kuramlar danışandaki soruna odaklanır. Postmodern kuramlar ise belli bir sorun tespitindn ziyade danışanın kendi gerçekliğine vurgu yapar. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  2

36-72 Aylık Çocuklar için Değerler Bataryasının Geliştirilmesi

Yazarlar: Özgül POLAT, Mustafa OTRAR, Türker SEZER, Elif KURTULUŞ KÜÇÜKOĞLU, Ebru AYDIN, Nevra ATIŞ AKYOL, Emine Burcu TUNÇ, Müge YUKAY YÜKSEL, Halil EKŞİ

Bu çalışmada, 36-72 aylık çocukların değer kazanımlarını ölçmek amacıyla "Değerler Bataryası" adlı bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında okul öncesi eğitime devam eden 36-72 aylık çocuklardan oluşmaktadır. Araştırma, İstanbul'da bulunan çeşitli okullardan gönüllü olarak katılan 2704 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, kapsamlı bir literatür taraması yapılmış ve bu doğrultuda erken çocukluk döneminde kazanılması gereken değerler belirlenmştir. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  3

Aktörlerinin Gözünden İlahiyat Fakültelerinde Öğretmen Yetiştirme

Yazarlar: Arife GÜMÜŞ SARI, Zarife Şeyma ALTIN

Türkiye'de öğretmen yetiştirme hem öğretmen yetiştiren kurumların kurumsallaşma süreçleri hem de istihdam alanları açısından her zaman tartışmalı bir alan olmuştur. Tarihsel süreç içerisinde farklı uygulamalar geçiren öğretmen yetiştirme çalışmalarının bugün de bir istikrar kazandığını söylemek güçtür. Öğretmen yetiştiren bir kurum olarak İlahiyat Fakültelerinin öğretmen yetiştirme kapasitesi ve uygulamaları incelendiğinde bu sürece benzer bir işleyiş arz ettiği görülmüştür. İlahiyat Fakültelrinde öğretmen yetiştirme faaliyetinin imkân ve sınırlılıklarının İlahiyat Fakültelerinde görev yapan akademisyenler, İlahiyat Fakültesi mezunu DKAB-Meslek dersi öğretmenleri ve İlahiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerinin gözünden tespiti ve değerlendirilmesini amaçlayan çalışma, gömülü teori yaklaşımıyla yapılandırılmıştır. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  4

Vatanseverlik ve Dindarlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazar: Muhammed TOSUN

Bu araştırmanın amacı İngiltere, Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika ve Fransa'da yaşayan ve yıllık izinlerini Türkiye'de geçirmek için gelen Türk vatandaşlarının vatanseverlik ve dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ayrıca gurbetçi bireylerin cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, gelir durumu ve meslek gibi sosyo-demografik değişkenlerine göre vatanseverlik tutumları ve dindarlık düzeylerindeki farklılıkların tespit edilmesi hedeflenmiştir. Nicel araştrma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya 186'sı kadın, 120'si erkek olmak üzere 306 kişi katılmıştır. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  5

Karakter Güçlerinin Sınıflandırılması ve Ölçülmesi: VIA-IS-P ve GACS-24 Yetişkin Formlarının Türkçeye Uyarlanması

Yazarlar: İbrahim DEMİRCİ, Şeyma GÜLDAL, Halil EKŞİ

Bu araştırmanın amacı VIA (Values in Action) Karakter Güçleri Envanteri (VIA-IS-P) ile Karakter Güçleri Evrensel Değerlendirme Anketi'nin (GACS24) Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. VIA internet sitesinde VIA-IS-P'yi dolduran 3233 katılımcı araştırmanın ilk örneklemini oluşturmaktadır. İkinci örneklem ise kolay ulaşılabilir örnekleme kullanılarak ulaşılan 628 katılımcıdan oluşmaktadır. VIA-IS-P'nin Türkçe formunun yapı geçerliği doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile inclenmiştir. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  6

Lise Öğrencilerinin Erdemli İnsan Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yazarlar: Şener ŞENTÜRK, Mustafa Selim ALTINIŞIK, Ayşegül ALTUN, Gülşah KOÇYİĞİT ÖZBAY

Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin erdemli insan algılarını farklı değişkenler açısından inceleyerek bu değişkenlerin erdemli insan algıları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlanmaktadır. Araştırmada adalet, merhamet, iffet, cesaret ve hikmet erdemleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu; Samsun ilinde çeşitli liselerde öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri olan 417 katılımcıdan oluşturmaktadır. Betimsel araştırma modeline göre tasarlanan bu çaışmanın verileri, "Erdemli İnsan Algısı Ölçeği" kullanılarak elde edilmiş olup, katılımcıların erdemli insan algıları hakkında veriler toplanmıştır. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  7

Türk Ailelerinde Aile Uyuşmazlıklarının Çözümünde İslami Arabuluculuğun Rolü

Yazar: Büşra Gülşah AKBABA

Bu makale, İslami aile arabuluculuğunu, ilkelerini Kur'an, sünnet ve İslam âlimlerinin (fukaha) içtihatlarına dayandırarak, uyuşmazlık çözümüne yönelik değer odaklı bir yaklaşım olarak incelemektedir. Arabulucunun etik ve dini temellerinin önemini vurgulayarak, adaleti ve uzlaşmayı teşvik etmedeki rollerini vurgulamaktadır. Geleneksel olarak evlilik anlaşmazlıklarına uygulansa da, çalışma İslami arabuluculuk ilkelerinin çeşitli aile hukuku bağlamlarında daha geniş uygulanabilirliğini savunmakadır. devamını oku

SAYI 48

CİLT  22

Aralık 2024

MAKALE  8

Sokrates ve Kendilik Sorunu

Yazar: Mustafa DİKMEN

Bu çalışmada Antik Yunan'daki kendilik pratiği, Sokrates üzerinden okunmaya çalışılacaktır. Ancak Sokrates felsefesini Platon felsefesi yoluyla öğrenmemizden dolayı, bu soruna Platon felsefesinin de katılması elzemdir. Felsefe tarihinde daha çok sistem felsefesi içerisinde değerlendirilen ve insanın konu edindiği bir felsefe olarak karşımıza çıkan bu düşünce biçiminin Sokrates, Platon ve Aristoteles'e, buradan da Ortaçağ'a dek uzanan uzun bir geçmişe sahip olduğu söylenebilir. Delphi'deki Apolon Tapınağı'nın girişinde altın harflerle yer alan ve Kendini Bil anlamına gelen Gnothi Seauton kavramı, bu geleneğin başladığı nokta olarak işaretlenebilir. devamını oku

Son Sayı

© 2014  Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.