Ayşe SEYHAN
SAYI 40
CİLT 18
Aralık 2020
MAKALE 4
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Estetik Değerine İlişkin Metaforları
Yazar: Ayşe SEYHAN
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının "Estetik" değerine ilişkin sahip oldukları algıların metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma nitel araştırma modeli kapsamında olgubilim deseninde kurgulanmıştır. Çalışma grubunu, Türkiye'de bir üniversitede öğrenim gören 132 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, "Estetik?. gibidir / benzer; çünkü?" şeklinde yazılı form ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Çlışmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının "Estetik" değeri için birbirinden farklı olarak 69 geçerli metafor geliştirdiği belirlenmiştir. devamını oku
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.