H. Yavuz YAŞAR
SAYI 39
CİLT 18
Haziran 2020
MAKALE 11
Kanıt Temelli Tarih Öğretiminde Ahlaki İkilem: Eylem Araştırması
Yazarlar: Halil EKŞİ, H. Yavuz YAŞAR
Geçmişte yaşanmış birtakım olayları ve olguları ele alan tarih dersi muhteviyatında insanlığa ait farklı değer ve yargıları da barındırmaktadır. Bu tecrübelerin bir bütünü olan tarih dersinin öğrencilerdeki değer ve yargı çeşitliliğini arttırması beklenmektedir. Tarih derslerindeki muhtelif değer ve yargıların varlığı Kohlberg'in ahlaki ikilemi ile bazı benzerlikler göstermektedir. Dolayısıyla Kohlberg'in ahlak gelişimi ile benzer özellikler taşıyan tarih derslerinin öğrencilerin ahlaki muhakme becerilerini nasıl etkilediği, incelemenin esas konusu olmuştur. devamını oku
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.