İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerini Etkileyen Faktörler
Yazar: Adem KORUKÇU
Bu çalışma, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin İlahiyat müfredatındaki seçmeli dersleri seçmelerine etki eden nedenleri tespit edip, buradan hareketle bu kurumlarda gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminin başında, Ondokuz Mayıs, Dokuz Eylül, Ankara, Atatürk ve Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde seçmeli ders tercihinde bulunan 3. ve 4. sınıf öğrencisi 776 öğrenciden 423'ünün görüşü, hazırlanan bir anket vasıtasıyla tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin ders seçimine etki eden en önemli faktör "dersin içeriği" olurken, onu "ders öğretim elemanının tutumu" ve "meslekî beklentiler" izlemektedir.
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.