Ömür GÜRDOĞAN BAYIR, Arş. Gör.
Elektronik Posta:
Yazışma Adresi: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
İlgi Alanları: Sınıf Öğretmeni yetiştirme, değer eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretimi
Yayın ve Diğer Çalışmalarından Seçmeler: Gültekin, M.; Gürdoğan Bayır, Ö ve Göz, N. L.(2013). 2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yeni Anlayışlar: 1998 Öğretim Programından Farklılıkları. ESOSDER, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 12(46), 24-49.2) | Gürdoğan Bayır, Ö. ve Çengelci, T. (2010). Social studies course from the perspective of students' learning diaries. The international journal of learning. Volume 17.3) | Yaşar, Ş. ve Gürdoğan Bayır, Ö. (2010). "İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Sosyal Bilgiler" 9. E-Journal of New World Sciences Academy.5(3). | Deveci, H. ve Gürdoğan Bayır, Ö. (2011). Hayallerdeki Sosyal Bilgiler: İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Algıları. Avrasya Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 4. | Gültekin, M; Göz, N. L. ve Gürdoğan Bayır, Ö. (2013). "Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları" 2. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan 2013 Aksaray.
SAYI 26
CİLT 11
ARALIK 2013
MAKALE 12
Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Küreselleşmenin Değerlere ve Değer Eğitimine Yansıması
Yazarlar: Ömür GÜRDOĞAN BAYIR, Arş. Gör., Mehmet GÜLTEKİN, Doç. Dr., Şefik YAŞAR, Prof. Dr.
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle ülkelerin birbirleriyle gerek ekonomik, gerekse kültürel anlamda daha yakın ilişkiler kurmasını olanaklı kılan küreselleşme, toplumların sahip olması gereken değerlerin yeniden gözden geçirilmesini beraberinde getirmiştir. Çünkü toplumların küreselleşmeyi reddetmeden kimi değerlerini koruyarak bu sürece uyum sağlaması önemlidir. Söz konusu uyum sürecinin en sağlıklı biçimde yaşanmasında eğitimin anahtar rol oynayacağı göz önüne alındığında, eğitimin teme basmağı olan ilköğretim ve bu basamakta görev yapan sınıf öğretmenlerinin konuya yaklaşımları önem kazanmaktadır. devamını oku
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.