SAYI 38
Jenerik
Dergimizin 38. sayısı jenerik bölümüne erişmek için tıklayınız.
.SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 1
Yazar: Süleyman GÜMÜŞ
Bu makale, Jean Baudrillard'ın Simülasyon Kuramı üzerinden, din eğitiminde sinemanın kullanılabilirliğini analiz etme amacını taşımaktadır. Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır: birinci bölümde simülasyon kuramı açıklanmış; ikinci bölümde, simülasyonun bireyi ve toplumu dönüştürmesi üzerinde durulmuş ve son bölümde de düşünür tarafından bir simülasyon modeli olarak kabul edilen sinemanın eğitsel imkân ve sınırlılıkları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, kendi tekil durumunun sınırlılığıda din eğitiminin hedeflerine ulaştırmak için uygun görülen bir araç, kültür eleştirisi olan simülasyon teorisi merkeze alınarak tümel bir bakış açısında kritik edilmiştir. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 2
Yazarlar: Elif YORGUN YAŞAR, Saide ÖZBEY
Araştırma okul öncesi eğitim kurumuna devam eden korunmaya muhtaç olan 61- 72 aylık çocukların ahlaki değer yapılarının kurum ile ilgili bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu değişkenler kurumda kalma süresi, aile yanına izinli gitme durumu, yakınları tarafından ziyaret edilme durumu, kardeşleriyle birlikte/ayrı olma durumu ve korunma altına alınma nedeni olarak ele alınmıştır. Araştırmada "Genel Bilgi Formu (Korunmaya muhtaç olan çocuklarla ilgili)" ve "Ahlaki Değer Yapsını Belirleme Ölçeği" kullanılmıştır. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 3
İngiltere'de Müslüman Ailelerin Ev Okulu Tecrübeleri ve Türkiye'de Ev Okulunun İmkânı
Yazar: Abdurrahman HENDEK
Bu makale İngiltere'de Müslüman ailelerin "ev okulu" (home schooling) tecrübelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı çalışmada İngiltere'de ev okulunun ne olduğu, Müslüman aileler tarafından nasıl ve niçin uygulandığı sorularının cevapları aranmıştır. Bunun için, İngiltere'de ev okulunu tercih eden Müslüman ailelerle mülakatlar yapılmış, bunun yanında ilgili literatür, Müslüman ev okulu derneklerinin yayınları ve ev okulu tecrübelerini nternet üzerinden paylaşan ailelerin blogları incelenmiştir. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 4
Yazar: Muhammed BABACAN
Bu araştırmanın amacı, müziğin bir öğretim aracı olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, derse karşı tutumları ve öğrendiklerini hatırlama düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın deneysel kısmı, 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde İstanbul ilinde MEB'e bağlı iki okulda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 5. sınıfa devam eden 65'i deney, 68'i kontrol olmak üzere toplam 133 öğrenci oluşturmakadır. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 5
Ortaokul Öğretim Programlarındaki Kazanımların Karakter Eğitimi Analizi
Yazarlar: Özlem GÖKÇE TEKİN, Gülay BEDİR
Bu araştırmanın amacı ortaokul düzeyindeki bazı derslerin kazanımlar açısından karakter eğitimini ne ölçüde desteklediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ortaokullara ait bütün derslerin öğretim programları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise ortaokul seviyesindeki zorunlu dersler oluşturmaktadır. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Programların incelenmesi için dokümantasyon tekniği kullanılmıştır. Derslere ait öğretim programları, kazanımlar açısından karakter eğitminin içerik ve kapsamına göre ele alınarak incelenmiştir. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 6
Öğretmenlerin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
Yazarlar: İshak KOZİKOĞLU, Ömer BEKLER
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin mesleki değerlere sahip olma düzeylerini ve bu değerlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'nin farklı illerinde görev yapmakta olan farklı branşlardan 541 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla ''Mesleki Değerler Ölçeği'' ve "yarı-yapılandırılmış görüşme formu" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analiznde betimsel istatistikler, t testi, ANOVA ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 7
Yazarlar: Beste DİNÇER, Ümit GÖZEL
Değerler toplumu oluşturan bireylerin hayata bakışını yansıtmaktadır. Geleceğe emin adımlarla yürümek ve erdemli bir nesil yetiştirmek için değerler eğitiminin tesadüflere bırakılmadan planlı ve programlı bir şekilde yapılması gerekmektedir. Bu açıdan programların uygulayıcıları olarak öğretmenlere önemli görevler düşmektedir. Ancak değerleri kazandırmak sadece okulun ve öğretmenlerin görevi değildir. Bu düşünceden hareketle bu araştırmanın temel amacı, «İlkokul Programlarında (1-4) yer alan e kazandırılması hedeflenen değerlere ilişkin sınıf öğretmenleri ve öğrenci velilerinin görüşlerini incelemektir. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 8
Montessori Eğitim Yaklaşımının Din Eğitimine Uygulanması: Godly Play Örneği
Yazar: Cemil Oruç
Maria Montessori çocuk eğitimi konusunda hem teorik hem de uygulamalı birçok çalışma gerçekleştirmiştir. Montessori'nin çalışmaları incelendiğinde hem çocuk eğitiminde hem de -çok bilinmemekle birlikte- din eğitiminde özgün girişimlerde bulunduğu görülür. Çalışmamız; Montessori'nin din eğitimi konusundaki uygulamalarını farklı yönleri ile ele almayı, Jerome W. Berryman'ın geliştirdiği Godly Play yaklaşımını teorik temeller ve uygulama süreçleri açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 9
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine Yönelik Görüşleri
Yazarlar: Hatice Kübra AKITÜRK, Pınar BAĞÇELİ KAHRAMAN
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 116 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğrenciler ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, sekiz açık uçlu sorudan oluşan Değerler Eğitimine Yönelik Görüş Formu kullaılarak elde edilmiştir. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 10
Yazarlar: Mustafa TAHİROĞLU, Turhan ÇETİN
Bilindiği üzere, ölçme ve değerlendirme bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kazanımlar olmak üzere üç alanda ele alınmaktadır. Bu alanlardaki bilişsel ve psikomotor kazanımlar, belli sınavlar veya etkinliklerle kolaylıkla ölçülebilirken, duyuşsal kazanımların ölçülmesi bu kadar kolay olmayabilir. Çünkü duyuşsal davranışların, kişiden kişiye farklılık gösterebileceği gibi kişinin o anki içinde bulunduğu koşullara göre de değişebileceği; bu yüzden de tek bir doğru veya yanlışın olmadığı savunulmakadır. devamını oku
SAYI 38
CİLT 17
Aralık 2019
MAKALE 11
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Saygı İfade Kalıpları
Yazarlar: Filiz METE, Murat DAĞ
Okula başlayana kadar tamamen doğal yollarla ailesinden değerler eğitimi alan çocuğa, okula başladığı zaman bu değerlerin öğretimi planlı ve bilinçli şekilde gerçekleştirilmektedir. Zira değerler dolaylı olarak, toplumların yaşam ve gelişim seyrini değiştirebilme gücüne sahiptir. Toplumsal değerlerin ve ahlaki standartların gelecek kuşaklara aktarılması önemlidir. Bu araştırmanın amacı; Türkçe dersi kapsamında değerler eğitiminde karşılık bulan saygı ifade kalıplarının 5. sınıf Türkçe drs kitabında yer alma durumunu tespit etmek ve mevcut durumu ortaya koymaktır. devamını oku
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.