SAYI29-Ek-Özel
Jenerik
Dergimizin 29. sayısı jenerik bölümüne erişmek için tıklayınız.
.SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 10
Antik Yunan Felsefesinde Ahlaki Eğitim Aracı Olarak "Müzik"
Yazarlar: Ayna İSABABAYEVA APAYDIN, Fazlı ARSLAN
Ahlak ve müzik, tarih boyunca, insanlığın ortak bilinci tarafından bir araya getirilen insan faaliyetinin iki farklı alanıdır. Müzik aracığıyla insanın ruhsal durumunu etkilemeye yönelik sihirsel ve dinsel ritüeller buna örnektir. Ancak sadece Antik Yunanistan'da bu iki kavram birleştirilmiş, bir teoriye dönüşmüş ve bu teori felsefi bir doktrin olarak değerlendirilmiştir. Bu teorinin adı Ethos'tur. Bu kelime Yunanca Hqo? (gelenek, huy, karakter) kelimesinden üretilmiş ve Etik kavramına hayat ermiştir. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 11
Kültürel Değerlerin Aktarılmasında Çocuk Tekerlemeleri "Tekerlemelerimizi Biliyor muyuz?"
Yazarlar: Dolunay Akgül BARIŞ, Ahmet Serkan ECE
İletişim çağını yaşadığımız günümüzde, kültürel değerlerin yeni nesillere aktarılması çok daha fazla önem kazanmaktadır. Kendi kültürünü tanıyıp- özümseyen çocuk, küreselleşen dünya içindeki yerini ve konumunu daha iyi değerlendirecek, sağlıklı bir kişilik geliştirebilecektir. Çağdaş eğitimin bir amacı da geçmişteki toplumsal ve ulusal değerleri tanıtıp benimsetmek ve bunları geleceğe dönük olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Çocuğun doğumundan itibaren ninnilerden sonra ilk kaşılaştığı, kendi kültürüne ait müzikal ögeler, tekerlemelerdir. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 12
Üniversite Öğrencilerinde Değerler ve Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki
Yazarlar: Veysi BAŞ, Erdal Hamarta
Bu araştırmanın amacı değerlerin yaşamın anlamı üzerindeki etkisini belirlemek ve cinsiyete göre değerler ile yaşamın anlamının farlılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu Konya İl Merkezindeki farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından seçilmiştir. Çalışma Grubu 589'u kız 321'i erkek olmak üzere toplam 910 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında "Dilmaç ve Arıcak Değerler Ölçeği" ve "Yaşamda Anlam Ölçeği (YAO)" kullanılıştır. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 13
Fârâbî'nin Ahlâk Felsefesinde Değerlerin Kaynağı Sorunu
Yazar: Hasan Hüseyin BİRCAN
Fârâbî'nin değerlerle ilgili görüşü yetkinlik ve mutluluk öğretisine dayanmaktadır. Yetkinlik ve mutluluk öğretisi ise Faal Aklın feyezânına açık olmayı, onunla ittisal kurup ondaki akledilirleri almayı ve sonunda da onun derecesine yükselip melekût âlemine katılmayı gaye olarak göstermektedir. Böylece aklın yetkinlik dereceleri, Faal Akıl ve er-Reîsü'l-evvel hakkındaki görüşleriyle, Fârâbî'nin, yetkinlik ve mutluluğu, Faal Akılla ittisal kurmaya bağlamakla değerlerin kaynağını, en azından ileler bakımından aşkın bir kaynağa dayandırıyor görünmektedir. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 14
Değerler Eğitiminde İzciliğin Yerine İlişkin İzci Lideri Öğretmenlerin Görüşleri
Yazarlar: Sabahattin ÇİFTÇİ, Fatma Tuğba OLAÇ, Nazmiye Buket AKSAKAL, Özlem YAMAN
Gönüllü ve üniformalı bir gençlik hareketi olan izcilik, okul ve aile arasındaki boşluğu en iyi şekilde doldurmaya çalışan eğitsel bir faaliyettir. İzcilik faaliyetlerine katılan öğrenciler yaptıkları, gezilerle, kamplarla boş vakitlerini en iyi şekilde değerlendirmeye çalışırlar. Çeşitli yaş gruplarındaki çocukların ve gençlerin zihinsel, bedensel, sosyal ve ruhsal gelişmelerine katkıda bulunmak olan izcilik faaliyetleriyle bireylere içinde yaşanılan toplumun ve evrensel değerler öğrencilerekazandırılmaya çalışılır. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 15
Yazarlar: Gökhan IZGAR, Ömer BEYHAN
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerine uygulamak üzere hazırlanan değerler eğitimi programının öğrencilerin demokratik tutum ve davranışlarına etkisini belirlemektir. Araştırma ön test ? son test kontrol gruplu deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Doğanay ve Sarı (2004) tarafından geliştirilen "Demokratik Değerlere Bağlılık Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Konya il merkezinde bulunan Meram Ayşe Sönmz İlköğretim Okulu 8. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 16
Hükümlü ve Tutukluların Sahip Oldukları Değerlerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yazar: Sıdıka İŞLER
Bu araştırmanın amacı, hükümlü ve tutukluların sahip oldukları değerlerin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma evrenini, 2013- 2014 yılında Konya Açık ve Kapalı Ceza İnfaz Kurumlarında kalan hükümlü ve tutuklular oluşturmuştur. Çalışma grubuna ise, bunlar arasından tesadüfi küme örnekleme yöntemi ve gönüllülük esasına göre 35'i kadın, 215'i erkek olmak üzere 250 hükümlü ve tutuklu seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Dilmaç ve Arıcak (2012) tarafından geliştirilenDeğerler ölçeği ile araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 17
Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri
Yazarlar: İbrahim KISAÇ, Zülfü TURAN
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin değerlerini okul türleri, sınıf düzeyleri ve cinsiyete göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce Anadolu Öğretmen Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesine devam eden 9. ve 12. sınıf öğrencilerinden tesadüfen seçilen 177 erkek ve 124 kız öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin değerlerini belirlemek için Allport-Vermon-Lindzey Değerler Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Anadolu Öğretmen Lises ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri, politik değerlere Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinden daha fazla önem vermektedir. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 18
Din Eğitiminde Başarı İçin Dikkate Alınması Gereken Bir Unsur Olarak İnsan Onuru
Yazar: Mustafa ÖNDER
İnsan onurlu ve şerefli bir varlık olarak yaratılmıştır. Eğitim sistemlerinin görevi bu onura saygılı olmayı ve insanın temel haklarının korunmasını, geliştirilmesini yeni yetişecek nesillere uygulayarak öğretmektir. Sadece bilişsel düzeyde kalan değerlerin kişi ve toplum hayatına yansıması mümkün olmamaktadır. Halbuki eğitim, kişilere istendik davranış kazandırma çabalarıdır. Fiziki yapısı, duyguları, düşünceleri ile bir bütün olan insanın kalıcı davranışlar edinebilmesi, büyük ölçüde duyuşsl ve psiko-motor boyutların devreye sokulması ile gerçekleşebilmektedir. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 19
İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Programlarında Yer Alan Değerler
Yazarlar: Feride İDİ TULUMCU, Fatih Mehmet TULUMCU
Bu araştırmanın amacı; Cumhuriyet Dönemi ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi programlarında yer alan değerleri incelemektir. 1924 ile 2013 yılları arasında orta kademe için kullanılan Türkçe dersi öğretim programları ( 1924, 1929, 1931, 1938, 1949, 1962, 1981, 2006 Türkçe öğretim programları) incelenmiştir. Araştırma verileri Yaman'ın (2009) 62 maddeden oluşan "Ders Kitaplarındaki Değerler Formu (DKDF)" dikkate alınarak elde edilmiştir. Formda değerler estetik, teorik, iktisadi, siyasi, sosal ve dini değerler olmak üzere altı grupta toplanmıştır. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
CİLT 13
Haziran 2015
MAKALE 20
Yazarlar: Mustafa Yavuz, Bülent DİLMAÇ, Deniz DERİNBAY
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin sahip oldukları değerlerin farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırma genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Schwartz Değerler ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada, analiz teknikleri bağlamında, bağımsız grup t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilenbulgulara göre, cinsiyet açısından değerler ölçeğinin geleneksellik ve uyum alt boyutlarında bir farklılaşma vardır. devamını oku
SAYI29-Ek-Özel
Jenerik
© 2014 Web sitenin tüm hakları Değerler Eğitimi Merkezi'ne aittir.